środa, 1 marca 2017

Jak chronić mięśnie i stawy podczas treningów?



Trening, przy którym wykorzystuje się zaawansowane urządzenia i ciężary, które swoje ważą, może w całkiem sporym stopniu zmęczyć cały organizm, poszczególne mięśnie, kości oraz stawy. W takiej sytuacji prowadzenie po prostu dobrej diety może nie wystarczyć, dlatego warto jest zastanowić się nad stosowaniem dodatkowych produktów, które mogłyby w znacznym stopniu zwiększyć nasze szanse na zatroszczenie się o dosłownie cały organizm. Na dzień dzisiejszy wiele osób zawodowo trenujących, decyduje się na stosowanie suplementów.

Dieta jako podstawa KAŻDEGO sportu



Dieta to bez wątpienia podstawa jeżeli chodzi o trening kulturystyczny. Jest to rzecz, bez której nie będziemy mogli odnotować wielkich zmian. Musimy podchodzić do tego tematu odpowiedzialnie, bo nie jest to rzecz łatwa. Przede wszystkim będziemy musieli uniknąć dość poważnych problemów, które mogą doprowadzić do nieprawidłowego odżywiania naszego ciała. Zdarza się to bardzo często i to przede wszystkim młodym osobom. Dlatego nie warto jest szukać informacji w internecie, gdzie nie zawsze mamy pewność, że trafimy na osobę, która w ogóle zna się na rzeczy. Bardzo często porad udzielają nam osoby, które zupełnie nie mają żadnej wiedzy i tylko próbują się w ten sposób dowartościować. Takie ich wskazówki nie mają potwierdzenia w rzeczywistości i tylko są w stanie nam zaszkodzić. Dlatego też tak ważna rzeczą jest stosowanie się do rad osób, które mają wiedzę i doświadczenie.

poniedziałek, 27 lutego 2017

Wiosna, czyli najlepszy czas na rozpoczęcie treningów



Początek wiosny jest najlepszym momentem na to, aby zacząć zmieniać coś w swoim życiu. Mamy do tego znacznie lepsze warunki. Przede wszystkim dlatego, że powietrze staje się znacznie lepsze pod względem jakości. Ludzie przestają ogrzewać, co powoduje, że nie ma tak wielkiego zanieczyszczenia i jesteśmy w stanie na przykład biegać bez obawy, że w ten sposób nawdychamy się dużej ilości cząstek stałych. Podobnie jest też z nastawieniem – większa ilość słońca powoduje, że będziemy w stanie poświęcić o wiele więcej czasu na treningi i robić to z większym zaangażowaniem.

piątek, 16 września 2016

Biegać każdy może!

 
Bieganie zaliczane jest do takich aktywności, które mogą być uprawiane przez każdego. Nie potrzebujemy przecież drogiego sprzętu do tego, aby móc się przebiec po parku czy też nad brzegiem rzeki. Oczywiście warto jest zwrócić uwagę na to jak jesteśmy ubrani, ale większość osób ma przecież wygodną odzież, dresy oraz buty sportowe. Z czasem, gdy będziemy biegali już więcej to warto będzie nieco zainwestować w lepszy sprzęt. Na przykład dobrze będzie dobrać obuwie, które pozwolą nam na bezpieczne bieganie na dłuższych dystansach. Ich zadaniem jest przede wszystkim redukowanie obciążeń, które pojawiają się w momencie, gdy stopa dotyka podłoże. Może okazać się to skrajnie niebezpieczne i dlatego warto jest postępować w odpowiedni dla nas sposób, aby nie nabawić się urazu.

Trening ciała w spotach walki

 
Trenując sporty walki powinniśmy zadbać nie tylko o samą technikę, ale również o możliwości naszego organizmu. Jest to naprawdę istotne, ponieważ dzięki temu jesteśmy w stanie zupełnie inaczej podejść do tego sportu. Mając silne i umięśnione ciało mamy możliwość wyprowadzania potężniejszych ciosów oraz przyjmowania ich bez odnoszenia większych obrażeń. Dlatego tak wiele osób, które ćwiczą sporty walki są też regularnymi bywalcami siłowni. Utrzymanie swojego organizmu w dobrym stanie to najlepsze rozwiązanie z możliwych. Pamiętajmy, że w tym przypadku najważniejsza jest siła. Sylwetka chociaż dla wielu jest ważna to w tym przypadku nie będzie najistotniejsza. Wielokrotnie mistrzami świata zostawały osoby, które nie miały kulturystycznej sylwetki. Pod warstwą tłuszczu kryły się jednak mięśnie, które pozwalały na wyprowadzanie niszczycielskich ciosów.

poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Idealnie skomponowana dieta



Składniki odżywcze, które zawarte są w posiłkach przekładają się w dużej mierze na to jak będziemy się rozwijali. Nie bez pokrycia są słowa, że ćwiczenia powinno zaczynać się od skomponowania sposobu odżywiania, które będzie w stanie zapewnić prawidłowy rozwój. Nawet najlepszy plan treningowy nie będzie w stanie zrobić zbyt wiele jeżeli nie będziemy mieli tak wielkich możliwości na rozwój pod względem czysto biologicznym. Jeżeli w czasie ćwiczeń na siłowni chcemy, aby nasze mięśnie dobrze się zarysowały i nasze ciało stało się bardziej muskularne to nie osiągniemy tego jedynie przez ćwiczenia. Musimy mieć w swoim organizmie produkty, z których można będzie budować. Najważniejsze przy wzrośnie mięśni są białka, a konkretniej zwarte w nich aminokwasy. To właśnie one są odpowiedzialne za budowanie masy mięśniowej i za rozwój muskulatury.

poniedziałek, 7 marca 2016

Zwiększanie masy przez ćwiczenia i dietę



Osoby ćwiczące na siłowni powinny starać się zwiększyć swoją masę. Jest to rzecz ważna, o której powinniśmy pamiętać. Jedynie dzięki odpowiedniemu rozwojowi masy jesteśmy w stanie zadbać o to, aby trening zaczął odnosić pozytywne skutki i zaczął nas budować w większym stopniu. Zdarzają się takie rzeczy, które często powodują konieczność zwiększenia intensywności treningu. Może okazać się, że wysiłek będzie na tyle wielki, że nie będziemy w stanie zatroszczyć się o odpowiednie składniki odżywcze. Bez nich budowanie masy mięśniowej będzie wymagało o wiele większych nakładów pracy. Przede wszystkim będziemy musieli sięgnąć po produkty, które będą w stanie pomóc nam rozwijać organizm w jak najlepszym zakresie. Jest to dla nas rzeczą ważną i musimy mieć tego pełną świadomość. Dobrym rozwiązaniem są suplementy diety, które stosowane są przez większość sportowców, a szczególnie z dyscyplin siłowych, sylwetkowych itd.